Cara Nak Buat Pola Kain Baju Kurung

Belajar lukis pola baju melayu cekak musang moden. Cara buat baju kurung kedahsimple mudah.


Melakar Pola Kain Baju Kurung

٢٤ ذو القعدة ١٤٤١ هـ.

. Nak order buku boleh klik link ini. Saya bagi contoh cara mengukur kain baju. Salam hari ni saya nak tunjuk cara lukis pola princess cut pola ni boleh buat.

Itu adalah ukuran yang korang kena petakan pada kain. Jadi minta maaf banyak2 kepada yang memang pakar dalam hal ini kalau saya buat kesilapan. Harap boleh paham cara nak lukis pola ni.

Assalammualaikum maaf kalau video tak perfect sangat but i try my best dont forget to subscribe. Cara pembelian pembelian batik lembut awie manik melalui whatsapp1. Cara buat pola baju kurung riau moden by jeffrey.

25 best baju kurung kedah images in 2020 baju kurung sewing. Sebelum tu ukur dulu. Pola baju kurung kedah 0 1 labuh baju 0 2 ukuran bahu.

Cara Jahit Baju Kurung. Nak order buku boleh klik link ini. Ada yang panggil kain susun tepi ada yang panggil kain baju kurung kerana biasa dipadankan dengan baju kurung dua-dua benda yang sama.

Cara Gunting Kain Susun Tepi Baju Kurung Jom kita belajar cara menjahit kain susun aka kain baju kurung ni. Thank you for the helpful video. Cara lukis pola potong kain baju kurung moden longgar titipan.

Hai assalamualaikumvideo kali ni saya share cara potong pola kurung pahang modenteknik yang. Terima kasih kpd yg dah subscribe dan menyokong channel saya ni. Cara buat pola cara melakar pola baju kurung kedah tradisionalnak beli pola dan buku jahitanshopee.

Tutorial step-by-step utk merajah pola baju kurung pesak gantung. Pola kurung moden badan dan tangan dgn baju kurung pahang drpd rishhana tailoring. Teknik asas yang perlu dipelajari oleh seorang tukang jahit antaranya ialah cara nak ambil ukuran baju kurung berdasarkan baju kurung contoh.

Assalamualaikum seperti contoh dress gambar di bawah mari lihat cara melukis atau merajah pola Long dress kain yang di perluka. Sewing projects sewing diy dress shorts outfit blouse dress perkongsian. TQVM Video kali ni saya akan tunjuk cara buat.

Soutk video kali ni saya tunjuk. Cara mengambil ukuran kain daripada kain contoh dan cara melukis pola. Cara menjahit baju kurung moden.

Ukur panjang baju masing-masing kemudian dari ukuran tadi tandakan pola pada kain. Cara membuat pola baju kurung moden. Utk buat garis lurus supaya kain lebih kembang dibawah.

Jom kita belajar cara menjahit kain susun aka kain baju kurung ni. Panjang kain pula ukur dari depan badan. Guntingkan pola mengikut garisan baru tadi.

Cara buat baju kurung kedahsimple mudah. Aku setakat nak menjahit blouse kain duyung kurung moden boleh la. Gambarajah cara memotong Dress Jubah Assalamualaikum Kepada yang berminat buat tempahan Pola Jubah Dress dengan Harga RM15 dan caj postage RM6 Semoga dapat manfaat bersama.

Cara nak ukur pesak dan kekek baju kurung tradisional. Jom buat pola kurung kedah moden. Jom buat pola kurung kedah.

Letak pita ukur mulai tengah bahu kena pada payudara dan hingga. CARA MEMBUAT POLA BAJU KURUNG MODEN HADAPAN 0-1. Biasanya 4 34 tak payah lebih ngam2 atau.

Cara buat pola kurung princess cut cara buat pola princess dress by jeffrey ibrahim tailor gota patti and dopka work wow to make gota patti. Hari nie sy nak share cam mana nak draf pola kurung moden. Pola kurung kedah dengan poket depan pola ini boleh jugak di jadikan sebagai blouse harian sama sahaja dengan pola kurung kedah cuma pola yang ini.

2 formula diatas tu terbalik. Cara lukis pola. Jom buat pola kurung kedah moden.

Cara lukis pola potong kain baju kurung moden longgar. Ekonomi rumah tangga cara membuat pola baju kurung moden. Cara menjahit baju kurung moden paling simple tiada dat tiada zip leher belah depan.

Ikut contoh pola kat bawah ni. Nak beli pola dan buku jahitanshopee. Cara lukis pola potong kain baju kurung moden longgar titipan.

HaiSelamat datang ke channel saya Cik BungaTerima kasih kepada yg dah subscribe channel saya yaa. Transcript pola baju kedahjom buatmudah ja cara mudah pasang kun leher baju kurung untuk beginner. Cara membuat pola rok duyung pias 8.

Cara pembelian pembelian batik lembut awie manik melalui whatsapp1. Cara jahit piping blouse tali. Cara buat pola cara melakar pola baju kurung pahang pola kain lipat depannak beli pola dan buku jahitan.

Cara pembelian pembelian batik lembut awie manik melalui whatsapp1. 25 baju kurung kedah moden 2020 terkini casual elegant. Pinkan kemas pola di atas kain tanda dengan kapur kemudian potong.

Cara nak ukur badan ada dijelaskan kat Artikel Ukuran Badan Yang Perlu. Okeh untuk video kali ni saya kongsikan pada anda cara buat pola baju kurung kedah modenbaju kurung kedah. Teknik menderaf pola baju kurung moden.

Okeh untuk video kali ni saya kongsikan pada anda cara buat pola baju kurung kedah modenbaju kurung kedah. Saya juga tak berapa pasti potongan dibawah lengan tu disebut kekek atau termasuk dalam pesak juga. Pola baju ini juga boleh diguna pakai untuk menjahit baju kurung johor baju kurung.

Cara buat pola baju kurung moden by sue badrul. Kali ni saya nak kongsi cara melukis pola baju kurung riau. Cara buat pola cara melakar pola baju kurung kedah tradisionalnak beli pola dan buku jahitanshopee.

Pagi nan indah 2 january nih aku nak shared with uolllssss cara-cara nak buat pola baju kurung riaukurung pahangactually ada yang panggil kurung riau dan ada jugak yang. Saya ada beri penerangan yang jelas dan mudah diikuti. Perkongsian mengenai cara membuat pola baju.

Pola baju kebaya Tradisional Melukis pola bagi. Ada cara menjahit. Okeh untuk video kali ni saya kongsikan pada anda cara buat pola baju kurung kedah modenbaju kurung kedah.

Senamg sangat buat baju skang ni. ٢٠ ذو القعدة ١٤٤١ هـ. Saya tak tahu sangat cara yang khusus untuk ukur pola baju kurung riau.

HelloSelamat datang ke channel saya. Cara membuat pola baju kurung moden. Almost semua baju raya saya tahun ni is from your tutorials.

Terutamanya untuk bahagian pesak dan kekek. Cara buat pola baju kurung riau moden by jeffrey ibrahim tailor. Kemudian lipat kain tersebut.


Pin By Nur Aqidah Suhaili On Kain Sewing Patterns Tissue Paper Flowers Diy Sewing Tutorials


Pola Kain Panel 8 Skirt Patterns Sewing Clothes Sewing Patterns Dress Sewing Patterns


Menjahit Menjual Baju Kurung Tudung Layer Jahit Langsir Jubah Telekung Lycra Tudung Hoodie Jahit Tepi H Clothes Sewing Patterns Sewing Collars Kurung Moden


Kain A Line Sewing Skirts Sewing Tutorials Sewing For Beginners

No comments for "Cara Nak Buat Pola Kain Baju Kurung"